Вітаємо Вас на сайті Київського коледжу зв`язку!
Київський коледж зв`язку
Головна Профорієнтація Помилки при виборі професій
19 | 09 | 2017
Головне меню

Графік роботи приймальної комісії:

Під час прийому заяв (документів на конкурсному відборі):

Пн-Пт  9:00-17:00

Обідня перерва  13:00-13:30

Помилки при виборі професій Друк

1. Ставлення до вибору професії як до незмінного
У будь-якій сфері діяльності відбувається зміна занять, посад у міру росту кваліфікації людини. При цьому найбільших успіхів досягає той, хто добре пройшов початкові щаблі.

Проаналізуйте ситуацію на ринку праці. Зверніть увагу на те, що з кожним роком з'являються все нові професії. Будьте готові до того, що доведеться регулярно підвищувати кваліфікацію, освоювати суміжні спеціальності. Не бійтеся того, що вибір професії зараз, в 11 класі, фатальним чином визначить всю Вашу долю. Зміна вибору, освоєння нової спеціальності зробить Вас цінним фахівцем, необхідним у міждисциплінарних областях діяльності. Перша професія, навіть якщо Ви потім передумаєте і знайдете щось більш привабливе, знадобиться в несподіваних ситуаціях. Наприклад, перша освіта мистецтвознавця допоможе юристові по своєму другому утворенню розібратися в складних питаннях спадкування антикварних цінностей ...

2. Існуючі думки про престижність професії

Відносно професії забобони проявляються в тому, що деякі важливі для суспільства професії, заняття вважаються негідними, непристойними (наприклад: сміттяр).

Економіст або психолог нітрохи не більш корисний для суспільства, ніж хімік або слюсар. Престижність професії дожно враховуватися - але після обліку Ваших інтересів і здібностей. Інакше будете володіти (якщо будете) "модної", але не приносить задоволення спеціальністю. Або, чого доброго, опинитеся непридатні до виконання основних робочих функцій ...

3. Вибір професії під впливом товаришів (за компанію, щоб не відстати).
Професію ми вибираємо за своїм "смаком" й "розміром" так само, як одяг і взуття.
Почуття групи, орієнтація на однолітків - дуже позитивні особливості хлопців твого віку. Вони потрібні для освоєння норм поведінки в суспільстві, формування образу "Я" і самооцінки. Тому оглядайся на інших, порівнюючи (себе із друзями), а не сліпо повторюючи. Намагайся побачити, чим ти відрізняєшся від товаришів - і в чому ви подібні. Це допоможе зрозуміти, що якщо Вася йде на пожежника (а він - ризикована людина), тобі ця професія може не сподобатися (ти адже дуже обережний і розважливий).

4. Перенесення ставлення до людини, представника тієї чи іншої професії, на саму професію.

При виборі професії треба враховувати насамперед особливості даного виду діяльності, а не вибирати професію тільки тому, що тобі подобається чи не подобається людина, що займається даним видом діяльності.
Особливо небезпечне зачарування викладачем (якщо тебе захоплює душевність фізика - це не значить, що тобі подобається фізика сама по собі, поза "комплектом"). Крім того, часто хлопці роблять помилку, намагаючись одержати професію кумира - спортсмена, політика, журналіста, артиста. Спортсмени - вони не всі такі.

5. Захоплення тільки зовнішньою або якою-небудь приватною стороною професії.
За легкістю, з якою актор створює на сцені образ, стоїть напружена, буденна праця.

А журналісти не завжди виступають у телепередачах - частіше вони перелопачують масу інформації, архівів, розмовляють із десятками людей - перш, ніж підготують 10-хвилинне повідомлення, яке. того ж, озвучить інший (диктор на телебаченні).


6. Ототожнення шкільного навчального предмета із професією або погане розрізнення цих понять.
Є такий предмет, як іноземна мова, а професій, де потрібна здатність до мови багато - перекладач, екскурсовод, телефоніст міжнародного зв'язку та ін Тому при виборі професії треба враховувати, які реальні заняття й професії за цим предметом стоять.

Для цього найкраще не просто вивчити професіограми або словники професій. Варто проаналізувати газети з вакансіями на біржі праці (там звичайно вказується, яка освіта потрібна для конкретної вакансії). Наприклад, людина з лінгвістичною освітою ( "російська мова і література", "іноземна мова" у школі) може працювати й викладачем, і перекладачем, і редактором, і секретарем-референтом. Тим більше май на увазі, що професій існує більше, ніж школьнгих предметів. Можна стати юристом, маркетологом, апаратником. Професії звичайно можуть бути асоційовані з декількома шкільними предметами (звичайно відповідають вступних іспитів у ВНЗ при вступі на цю спеціальність). Скажімо, майбутньому економістові в школі може подобатися одночасно і математика, і географія.

7. Застарілі уявлення про характер праці у сфері матеріального виробництва.

В усі професії, і насамперед у робітники, впроваджується складна й цікава техніка, підвищується культура праці.

(А комп'ютер впроваджується абсолютно всі сфери діяльності - аж до тваринництва).

8. Невміння / небажання розбиратися у своїх особистісних якостях (схильності, здібностях). 
Розібратися в собі тобі допоможуть профконсультанти, батьки, вчителі, товариші.


Корисними також можуть виявитися психологічні тести, а також статті та публікації на тему популярної психології. Однак май на увазі, що серед них багато непрофесійних, так що відносити критично як до результатів тестів, так і до того, що пишуть у психологічних книжках. Завдання популярних тестів - активізація діяльності з самопізнання (самоспостереження, самоаналізу), а не видача тобі готової відповіді на питання про те, ким бути або наклеювання ярлика про те, який ти.

9. Незнання / недооцінка своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних при виборі професії.
Існують професії, які можуть бути тобі протипоказані, тому що вони можуть погіршити твій стан здоров'я.

Таких професій небагато і до них відносяться, в основному, ті, у яких потрібна тривале напруження тих або інших фізіологічних систем. Комп'ютерники сильно напружують очі, а льотчики - серце ...

10. Незнання основних дій, операцій та їхнього порядку при рішенні, обмірковуванні завдання при виборі професії.

Коли ти вирішуєш завдання по математиці, то виконуєш певні дії в певній послідовності. Було б розумно підійти також і до вибору професії.

Наш сайт саме й створено для того, щоб направити тебе, показати основні етапи рещенія проблеми. Однак не сприймай інструкції буквально, краще навіть, якщо ти творчо підійдеш до справи і розробити для себе свій власний план - список необхідних для вибору професії дій. Сюди можуть бути включені: аналіз пропозицій на ринку освіти, аналіз попиту на ринку праці, об'єктивна оцінка своїх способнотей, склоннойстей, знань (за допомогою тестів або як-небудь ще) і т.д.

 
Оголошення!

Реквізити для оплати навчання та гуртожитку!

 

Гаряча лінія МОН

 

Правила прийому 2017

 

Вартість навчання 2017-2018 н.р.

 


Хто на сайті
На даний момент 43 гостей на сайті

"Гаряча лінія" Міністерства освіти і науки України

(044) 481-32-15

Урядова телефонна гаряча лінія